Direktlänk till inlägg 5 december 2014

Plugga, jobb & framtiden

Av Nina Gustavsson - 5 december 2014 09:13

Jag har funderat ett tag på om jag ska börja plugga igen eller inte, och som jag skrev i mitt tidigare blogginlägg så är det ju som så att jag har egentligen inget val. Jag har suttit hemma i fyra år nu och jag har inte kommit iväg på en enda arbets interljuv. Men endå så har jag sökt säkert ett tusentals jobb och spridit runt mitt cv lite här och där. Men det är väl som alla säger antar jag.. Man får inget jobb om man inte har gått klart skolan. Men jag vägrade att tro på det under den tiden då jag bestämde mig för att hoppa av. Hur svårt kan det vara egentligen? Tänkte jag. Men nu så sitter jag här fyra år senare och jag har inte ens varit på en endaste liten arbetsinterljuv. Sååå... Jag antar att det är på tiden att jag börjar plugga. Jag måste återhämta matten från klass nio och göra klart det som jag inte gjorde klart strax innan jag hoppade av skolan. Och efter att jag har pluggat upp matten från grundskolan (Kan hända att jag slänger in Kemi, Biologi och fysik då jag plockade bort dom ämnena i grundskolan) så blir det att plugga på gymnasienivå på komvux. Där behöver ma tydligen, vad jag har hört, bara plugga 1,5 år för gymnasiet istället för att gå 3 hela år på gymnasiet i skolan. Men vilken linje vill jag gå? Under dom åren som jag gick i skolan så var jag helt säker på att jag ville bli polis, jag har veljat bli polis sen jag var runt 8 års åldern, och jag vill fortfarande bli polis idag, det är mitt drömjobb men... Jag orkar fortfarande inte plugga. Jag vill inte plugga. Och om jag ska bli polis så går åtminstonde fem år åt till att plugga och det känns så otroligt jobbigt i nuläget. Så, jag antar att min dröm får vänta till en tid i framtiden då jag kanske känner att jag vill plugga till polis. Men i nuläget så funderar jag faktiskt på meckaniker. Men jag är fortfarande inte säker. Vill jag jobba med att mecka bil hela dagarna? Visst jag är fordonsintresserad men.. Om jag pluggar till meckaniker och sen så vill jag inte jobba med det eller jag kanske inte trivs med det eller jag kanske till och med inser när jag har pluggat klart att meckaniker inte var någonting för mig.. ja men då har jag ju slösat bort dom åren av mitt liv på att plugga till meckaniker i onödan... Men men det får helt enkelt ta och vänta... för nu måste jag koncentrera mig på att plugga upp mina ämnen ifrån grundskolan så att jag har det klart iallafall. Och under tiden som jag pluggar så kan jag ju fortfarande söka jobb.. Vem vet, någon kanske nappar på mitt cv när jag läst upp mina grundskoleämnen och då har jag ju ett jobb plus att jag har gjort klart grundskolan. Och om jag skulle få sparken därifrån efter ett tag eller ah, helt enkelt blir arbetslös, ja men då är det ju bara att jag går tillbaka till pluggandet igen. Men jag har ingenting som motiverar mig till att plugga.

Jag har ingen som helst ork. Jag är trött på hela systemet. Jag är trött på att man måste gå igenom så mycket skit och slita ärslet av sig bara för att få lite pengar. Om ni frågar mig.. Så undrar jag vart fan samhället är påväg någonstans...

#Jobb #Jobba #Jobbet #Arbete #Arbeta #Interljuv #Arbetsinterljuv #Meckaniker #Mecka #Fordon #Skolan #Plugga #Plugget #Gymnasium #Gymnasiet #Grundskolan #Ämnen #Matte #Fysik #Teknik #Biologi #Polis #Polisen #Framtid #Framtiden #Slut

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Gustavsson - 12 maj 2015 21:11


Im a sinner. Im a saint. I feel happy... Im about to go insane.  Nothing ever works out the way you want it to ... But remember that even when it feels like youre about to go insane.. like youre about to break down in tears, i'll be there to ...

Av Nina Gustavsson - 23 april 2015 10:18


  Im like a angel whit broken wings. In my past.. i tried to fly even doh i knew i shouldnt. Even doh i knew i wasnt strong enuff. But i did it anyway. And now here i am today whit my broken wings. But even doh i broke my wings in the past, i stil...

Av Nina Gustavsson - 23 april 2015 10:10


  Min älskade lilla Findus har under dom senaste dagarna bettet sig lite konstigt. Han har haft kväljningar och så har han andats konstigt, så han var på vetrinären igår, och vi trodde att det var lunginflamation han hade för vi hade pratat m...

Av Nina Gustavsson - 13 mars 2015 09:55


Saker och ting har äntligen börjat ordna upp sig nu. Jag har fått lägenhet, ska snart börja praktisera och jag kommer börja plugga upp mina betyg till hösten.  Dessutom så har jag anmält mig som volontär hos polisen,   och har gått färdigt utbi...

Av Nina Gustavsson - 9 oktober 2014 02:24

Okej så.. jag funderar stor på att gå tillbaka till att plugga igen. Eller ja man kan väl egentligen säga att jag inte har något direkt val. Jag hoppade av skolan år 2011 och jag har sen dess suttit hemma och sökt jobb konstant men här sitter jag nu ...

Presentation


You can only be your own worst enemy..

Undersökning

Kollat in min youtube kanal? Vilken låt gillade du bäst?
 It dosnt matter
 Aah
 Fuck you
 Mina skor
 Wasting my time

Senaste inläggen

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards