Direktlänk till inlägg 30 juli 2014

Hittade felet på Aprillian

Av Nina Gustavsson - 30 juli 2014 14:58

Okej så, pappa tog in moppen i sitt garage då den pajjade en gång till

(Fick igång den en gång men sen så gick det inte att starta den)

Pappa fixade och kollade men han kunde fortfarande inte hitta felet,

så han lämnade in moppen till en av sina kompisar som skulle ta en

titt på den under helgen medans pappa var på semester.

En helg gick. En vecka gick. Två veckor gick.

Efter två och en halv vecka utan något svar från pappas kompis

så åkte vi upp till honom och gick ut till hans garage där moppen stod.

Så farsan och hans polare började kolla runt och provstarta den osv.

Och efter ca 40 minuter i det där garaget så säger pappa

- Här har vi det! Jag har hittat felet på varför inte moppen funkar!

Det var tydligen Tändlockspakningen som hade brännts sönder,

vilket betyder att det kom in alldeles för mycket luft i moppen vilket

gjorde att det inte gick att få igång den.

Så nu har polaren beställt nytt för Tändlockspakningen, en ny kick

och en ny vridaxel som kommer om ca en vecka.

Så moppen är väl startklar och så gott som ny om typ två veckor :)

Känns så jävla skönt att vi äntligen hittade felet.

Föra-föra ägaren till moppen hade låtit den stå ute i ungefär sju år

när han hade den,

men sen så sålde han den vidare och den köparen sålde den vidare

till mig då moppen inte fungerade som den skulle och innan jag

köpte den så hade den stått ute i 1-2 år till,

sammanlagt har moppen bara stått i 8-9 år för att ingen har vetat

vad som är felet på den,

måste dock säga att jag är jävligt glad att pappa hittade felet.

Och att han lyckats laga den efter att den stått ute i 8-9 år.

Den var ju helt förstörd när jag köpte den asså,

det fanns ingen kick för den hade gått av och ingenting funkade.

Men snart är den så gott som ny igen :D
Funderar dock på om jag ska sälja moppen innom en framtid eller

om jag ska låta ha kvar den...

Blir ju en reäll slant om jag skulle sälja den :)

    

(Gammal bild på moppen)

#Moppe #Mopped #Motor #Fordon #Skoter #Scoter #Aprillia #Mecka #Garage #Garaget #Tändlocksförpakning #Tändstift #Gas #Broms #Fart #Speed #Hastighet #Hjul

#Däck #Leksak #mekaniker #Längtar #Glad #Lycka #Fel #Felet #Svar

#Teknik #Fysik

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Gustavsson - 12 maj 2015 21:11


Im a sinner. Im a saint. I feel happy... Im about to go insane.  Nothing ever works out the way you want it to ... But remember that even when it feels like youre about to go insane.. like youre about to break down in tears, i'll be there to ...

Av Nina Gustavsson - 23 april 2015 10:18


  Im like a angel whit broken wings. In my past.. i tried to fly even doh i knew i shouldnt. Even doh i knew i wasnt strong enuff. But i did it anyway. And now here i am today whit my broken wings. But even doh i broke my wings in the past, i stil...

Av Nina Gustavsson - 23 april 2015 10:10


  Min älskade lilla Findus har under dom senaste dagarna bettet sig lite konstigt. Han har haft kväljningar och så har han andats konstigt, så han var på vetrinären igår, och vi trodde att det var lunginflamation han hade för vi hade pratat m...

Av Nina Gustavsson - 13 mars 2015 09:55


Saker och ting har äntligen börjat ordna upp sig nu. Jag har fått lägenhet, ska snart börja praktisera och jag kommer börja plugga upp mina betyg till hösten.  Dessutom så har jag anmält mig som volontär hos polisen,   och har gått färdigt utbi...

Av Nina Gustavsson - 5 december 2014 09:13

Jag har funderat ett tag på om jag ska börja plugga igen eller inte, och som jag skrev i mitt tidigare blogginlägg så är det ju som så att jag har egentligen inget val. Jag har suttit hemma i fyra år nu och jag har inte kommit iväg på en enda arbets ...

Presentation


You can only be your own worst enemy..

Undersökning

Kollat in min youtube kanal? Vilken låt gillade du bäst?
 It dosnt matter
 Aah
 Fuck you
 Mina skor
 Wasting my time

Senaste inläggen

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards