Direktlänk till inlägg 11 juni 2014

Otur eller hemsökt av en Poltergeist?

Av Nina Gustavsson - 11 juni 2014 01:08

Urs vilken jobbig dag det har varit idag! Inte sovit på hela natten i natt heller och blev tvungen att gå upp halv sex i morse då jag skulle iväg på polisförhör klockan 9, och bussen gick 1,5 timme innan mötet började, så jag fick sitta och vänta i en timme innan jag kom in på polis huset.

Ja sen fick man ju sitta där en halvtimma. Efter förhöret så stack jag och mamma ner på stan och handlade lite saker, sen bestämde vi oss för att gå och käka pizza på mitt favorit ställe Cleopatra, men när vi kom dit vid 10 så visade det sig att dom inte öppnar förens klockan elva,

och jag, så envis som jag är, vägrade gå till någon annan pizzeria för att Cleopatra gör den godaste pizzan som jag någonsin har ätit. Så vi gick till cafe prinsen som ligger precis över vägen framför pizzerian. Vi satt oss där och tog en kaffe,  sen såg mamma och jag att mammas killes tvillingbror(som jobbar på cafet) kom gåendes förbi oss, och det är första gången jag ser hans tvilling bror och jag bröt ut i asgarv då ansiktet var den enda likheten dom hade. Sen flummade mamma och jag runt på stan och as garvade åt precis allting, vet inte om servitrisen kanske la något i vårat kaffe? haha skämtar...


Anyway, vi gick till pizzerian som jag läääängtade efter men när min pizza kom så blev jag djuuuuupt besviken då pizzan smakade skit. Inte alls som den brukade göra,

bagaren som lagat min pizza innan hade anställt en tjej och det var hon som gjorde min pizza idag(Tyvääääär) Smakade iallafall skit.

Sen efter pizzan så gick jag och mamma till stationen för att ta bussen hem,

men när vi kom fram till station och kollade på busstids tabellerna så såg vi att bussen nydligen gått för tre minuter sen, så vi fick sitta i den stekheta solen och vänta på nästa buss i en timme.

Kan man kalla det otur? Eller är det kanske jag som blir hounted av en poltergeist?

Haha känns som att jag har otur hela tiden...


Och när jag satt på bussen på väg hem så ringde pappa och berättade att våran granne har ringt in till pappas chef som är våran hyresvärd och klagat på att det ligger ciggaret fimpar överallt och det ena och det andra, och den där grannen har ringt in till kontoret och klagat varje vecka.

Alltid ska det vara någonting. Så nu blir det krismöte med pappa, hyresvärdarden och grannarna.

Börjar tröttna på henne, och jag är inte den enda grannen som har tröttnat.

Bor i ett hus med 4 lägenheter och det är krig, min sida mot andra sidan.
Så grannen över mig och jag håller ihop medans mina andra två grannar håller ihop.
Men jag har pratat med pappa nu och sagt att dom får kasta ut henne.

Herregud vi har bott i huset i 7 år och hon har bott här i 1-2 år,

då kan hon inte komma hit och tro att hon kan ta över hela huset och ta upp varena liten plats vi har på tomten bara för att hon vill flytta på sina ute möbler och hålla på...

Sen blir jag så förbannad på att hon klagar bara på att grannen över mig står och röker utanför porten, men hon vågar inte säga någonting till mig om att jag röker där bara för att hon vet att pappa kan kasta ut henne när som? Iriiterande folk asså..


Hoppas på att pappa bestämmer sig för att kasta ut henne, eller hittar en anledning till att kasta ut henne då han bestämmer vilka som får flytta in och vilka som ska flyta ut härifrån.


Blev en fuckt up dag idag,

så for hoppas på en bättre dag i morgon.

Ha det bra!


Btw, skulle chansa på att jag är hemsökt av en Poltergeist som inte tycker om mig så värst mycket.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Gustavsson - 12 maj 2015 21:11


Im a sinner. Im a saint. I feel happy... Im about to go insane.  Nothing ever works out the way you want it to ... But remember that even when it feels like youre about to go insane.. like youre about to break down in tears, i'll be there to ...

Av Nina Gustavsson - 23 april 2015 10:18


  Im like a angel whit broken wings. In my past.. i tried to fly even doh i knew i shouldnt. Even doh i knew i wasnt strong enuff. But i did it anyway. And now here i am today whit my broken wings. But even doh i broke my wings in the past, i stil...

Av Nina Gustavsson - 23 april 2015 10:10


  Min älskade lilla Findus har under dom senaste dagarna bettet sig lite konstigt. Han har haft kväljningar och så har han andats konstigt, så han var på vetrinären igår, och vi trodde att det var lunginflamation han hade för vi hade pratat m...

Av Nina Gustavsson - 13 mars 2015 09:55


Saker och ting har äntligen börjat ordna upp sig nu. Jag har fått lägenhet, ska snart börja praktisera och jag kommer börja plugga upp mina betyg till hösten.  Dessutom så har jag anmält mig som volontär hos polisen,   och har gått färdigt utbi...

Av Nina Gustavsson - 5 december 2014 09:13

Jag har funderat ett tag på om jag ska börja plugga igen eller inte, och som jag skrev i mitt tidigare blogginlägg så är det ju som så att jag har egentligen inget val. Jag har suttit hemma i fyra år nu och jag har inte kommit iväg på en enda arbets ...

Presentation


You can only be your own worst enemy..

Undersökning

Kollat in min youtube kanal? Vilken låt gillade du bäst?
 It dosnt matter
 Aah
 Fuck you
 Mina skor
 Wasting my time

Senaste inläggen

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards